PSDE acuză Ministerul Educației de intimidare politică: „Se guvernează prin frică și ambiguitate”
Partidul Social Democrat European (PSDE) lansează un atac dur la adresa Ministerului Educației, acuzând instituția că s-a transformat într-un „instrument politic de intimidare”, după ce, la finalul lunii aprilie, a emis o circulară controversată către instituțiile de învățământ din țară.Într-un comunicat de presă difuzat luni, PSDE susține că documentul emis pe 30 aprilie de Ministerul Educației și Cercetării nu are scopul de a proteja valorile educației, ci „face jocul politic al celor care vor să controleze tot ce mișcă în țară, inclusiv vocile profesorilor”.PSDE precizează că susține Decizia PESC a Consiliului UE din 28 aprilie 2023 privind măsurile restrictive legate de destabilizarea Republicii Moldova, însă subliniază că aplicarea acestor măsuri trebuie să revină exclusiv organelor de drept. „Nu cadrele didactice trebuie implicate în jocuri politice”, se arată în comunicat.Printre principalele critici aduse circularei, PSDE evidențiază: Formulări vagi și interpretabile, care creează spațiu pentru abuzuri administrative; Riscul crescut de sancțiuni abuzive, în contextul unei administrații locale adesea politizate; Lipsa de transparență în definirea comportamentelor vizate; Încălcarea dreptului la opinie al profesorilor, considerați cetățeni cu drepturi constituționale; Crearea unei atmosfere de supraveghere ideologică, ce tratează profesorii mai degrabă ca potențiali suspecți decât ca parteneri în educație.„Democrația nu se apără cu interdicții vagi și amenințări voalate, se apără prin educație liberă, gândire critică și dialog deschis”, transmite PSDE, făcând apel la Ministerul Educației să retragă circulara și să inițieze un dialog autentic cu reprezentanții cadrelor didactice și societatea civilă.Ministerul Educației nu a oferit încă un punct de vedere oficial în legătură cu acuzațiile formulate de PSDE.
Alte ştiri de Liber TV
Republicarea materialelor este posibila doar cu acordul sursei.Condiţii de utilizare.