„Matematica de la egal la egal” – liceenii devin mentori pentru colegii lor din gimnaziu
Elevii din clasele liceale, pasionați de matematică,ajute pe colegii lor din gimnaziu să se pregătească de examenul la matematică. Ministerul Educației și Cercetării împreună cu Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare au lansat astăzi campania „Matematica de la egal la egal”, susținută de UNICEF și PNUD. Campania își propune să implice peste 600 de elevi din clasele a XI-a și a XII-a care să devină mentori pentru colegii lor din clasele absolvente de gimnaziu. Doritorii de a oferi mentorat se pot înscrie pe un formular de participare pe platforma: www.ajutauncoleg.md, urmând să fie selectați de o comisie din partea MEC și ANCE, cu participarea instituțiilor în care învață elevii. Platforma conține informații despre orarul examenelor și modul de organizare a acestora, teste pentru exersare și alte materiale utile pentru examen. În cadrul conferinței de presă de lansare a campaniei, ministrul Educației și Cercetării Dan Perciun a subliniat importanța implicării elevilor de liceu în acest proces: „În anul curent, examenele de absolvire a gimnaziului vor avea loc cu monitorizare externă, iar lucrările scrise de elevi vor fi verificate în mod centralizat. În paralel cu aceste măsuri, venim cu un șir de acțiuni prin care susținem elevii care au de trecut prin examene. Am lansat un program remedial pentru 6000 de elevi cu reușita mai slabă la matematică, aceștia urmând să aibă lecții gratuite cu cei mai buni profesori din țară. Această măsură este suplimentată și de campania pe care o lansăm astăzi și prin care ne propunem să promovăm învățarea de la egal la egal. Ne dorim ca toți elevii din clasa a IX-a să poată susține examenul la matematică”, a spus ministrul. „UNICEF subliniază importanța rezultatelor învățării, motiv pentru care suntem încântați să facem parte din această inițiativă. La nivel global, ne asigurăm că elevii nu doar merg la școală, ci și dobândesc competențe esențiale, cum ar fi cititul și matematica. Pentru elevii care primesc sprijin, această campanie nu este doar despre promovarea unui test. Este despre descoperirea propriului potențial, despre înțelegerea faptului că dificultățile sunt normale și pot fi depășite. Iar mentorii noștri învață că leadershipul nu înseamnă să stai în față, ci să stai alături de cei care au nevoie de tine”, a menționat Maha Damaj, Reprezentanta de Țară UNICEF Moldova. „Prin eforturile noastre comune, această campanie va contribui la creșterea interesului elevilor pentru matematică, îmbunătățirea rezultatelor academice și pregătirea lor pentru cariere în domenii precum STEAM și pedagogie. Obiectivul nostru comun este clar: să îmbunătățim performanțele elevilor la matematică, să consolidăm învățarea prin colaborare și să ghidăm elevii spre cariere de succes”, a declarat Seher Ariner, Reprezentantă Rezidentă adjunctă PNUD Moldova, în cadrul conferinței de presă organizate de Ministerul Educației și Cercetării. În cadrul campaniei vor fi organizate mai multe instruiri pentru elevii care vor fi mentori, dar și pentru profesorii care îi vor ghida. Pentru a sprijini învățarea de la egal la egal, vor fi elaborate resurse educaționale suplimentare, inclusiv lecții video susținute de profesori de matematică și sesiuni de live streaming, unde elevii vor putea adresa întrebări directe profesorilor pentru clarificarea subiectelor dificile. Practica de studiere a matematicii de la egal la egal a fost implementată în premieră în cadrul liceului „Alexei Mateevici” din Dondușeni, începând cu anul 2022. Experiența elevilor și a profesorilor din această instituție a fost discutată și analizată de comunitatea profesională a profesorilor de discipline reale din zece școli model. Comunitatea a fost creată în cadrul unui amplu program de modernizare a învățământului, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD și UNICEF. În sesiunea 2024 circa 1600 de elevi nu au susținut examenul la matematică nici după a treia încercare.
Alte ştiri de Ziua de Azi
Republicarea materialelor este posibila doar cu acordul sursei.Condiţii de utilizare.